Kariera

Kontakt

PL
UNIMOT Unimot Terminale Aktualności Grupa Unimot podpisała z Peninsula Petroleum Limited list intencyjny w sprawie współpracy w zakresie fizycznych dostaw paliwa żeglugowego w polskich portach

Grupa Unimot podpisała z Peninsula Petroleum Limited list intencyjny w sprawie współpracy w zakresie fizycznych dostaw paliwa żeglugowego w polskich portach

29.04.2024

29 kwietnia, Unimot Paliwa spółka z Grupy Unimot, podpisała list intencyjny z Peninsula Petroleum Limited dotyczący współpracy firm w zakresie dostaw paliwa żeglugowego w portach w Gdańsku i Gdyni. W ten sposób Peninsula, wiodący niezależny dostawca paliwa żeglugowego na świecie, rozszerza swoją globalną sieć fizycznych dostaw o polskie porty.

List intencyjny zakłada współpracę firm w obszarze fizycznych dostaw paliw żeglugowych docelowo w oparciu o infrastrukturę przebudowywanego terminala paliwowego Grupy Unimot w Gdańsku. Grupa Unimot, za pośrednictwem spółki Unimot Paliwa, rozpoczęła działalność w obszarze paliw bunkrowych w marcu 2024 r. i prowadzi intensywne prace na rzecz rozszerzenia swojej działalności w tym zakresie. Jedną z takich inicjatyw są podjęte rozmowy na temat współpracy z firmą specjalizującą się w dostawach tego produktu na całym świecie – Peninsula.

Cieszymy się z rozmów zainicjowanych z firmą świadczącą usługi bunkrowania na całym świecie. Współpraca z wiodącym dostawcą paliw żeglugowych pozwoliłaby nam na skokowe rozwinięcie działalności w tym biznesie i wykorzystanie synergii między spółką Unimot Paliwa, specjalizującą się w imporcie paliw do Polski, a światowym liderem, który chciałby wejść na nowy rynek. Po podpisaniu listu przystępujemy do nakreślenia konkretnych obszarów, w których moglibyśmy rozpocząć działalność biznesową i mam nadzieję, że o ich efektach będziemy informować już w najbliższej przyszłości – mówi Robert Brzozowski, wiceprezes zarządu ds. handlu, Unimot S.A.

Firmy w ramach prowadzonych rozmów zakładają również rozwiązanie przejściowe, pozwalające zintensyfikować działania w obszarze paliw bunkrowych do czasu powstania docelowej infrastruktury w Gdańsku. Takim planowanym rozwiązaniem jest bunkrowanie statków za pomocą specjalnie do tego przeznaczonej barki (bunkierki), operującej w rejonie trójmiejskich portów.

Paliwa bunkrowe/żeglugowe to specjalne rodzaje paliw, przeznaczone do użytku przez statki morskie. Grupa Unimot szacuje, że rynek paliw bunkrowych w Polsce, ze względu na rosnącą liczbę zawijających tu statków i rosnącą liczbę realizowanych przeładunków, szczególnie w portach Gdańsk i Gdynia, wynosi ok. 1 mln ton rocznie. Do tej pory żadna z firm zajmujących się dostawami paliw bunkrowych nie miała tak istotnego udziału w polskim rynku, jak przewiduje to wspólny projekt Unimot Paliwa i Peninsula.

O Grupie UNIMOT:

Grupa UNIMOT jest multienergetyczną grupą kapitałową i liderem wśród niezależnych importerów paliw ciekłych i gazowych w Polsce. Od grudnia 2016 roku spółka należy do stowarzyszenia AVIA International, dzięki czemu jako pierwsza uzyskała prawo do budowania i rozwoju sieci stacji paliw AVIA w Polsce i w Ukrainie. UNIMOT ma ponad 30 lat doświadczenia na rynku paliwowym, specjalizuje się w hurtowej sprzedaży oleju napędowego oraz dystrybucji pozostałych paliw płynnych, zarówno na terenie kraju, jak i poza jego granicami. W kwietniu 2023 r. Grupa UNIMOT sfinalizowała transakcję przejęcia aktywów Lotos Terminale (obecnie UNIMOT Terminale), w tym 9 terminali paliwowych i dwóch zakładów produkcji asfaltu. Firma rozwija także segment fotowoltaiki, m.in. pod marką AVIA Solar, oraz inwestuje w kolejne sektory OZE. Spółka notowana jest na głównym parkiecie Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.

O Peninsula:

Peninsula jest wiodącym niezależnym dostawcą paliwa żeglugowego na świecie. Sieć dostaw firmy obsługuje 2000 klientów na ponad 500 strategicznych portach na całym świecie, zapewniając pokrycie wszystkich głównych portów i tras żeglugowych. Wspierana przez trzy filary, Peninsula ma na celu dostarczanie rozwiązań energetycznych wszystkim swoim klientom na całym świecie. W rezultacie firma stworzyła ofertę, spełniającą wszystkie potrzeby segmentów rynku żeglugowego.

Dzięki zespołowi ds. jakości, wiodącym na rynku źródłom płynności i finansowania oraz renomowanemu podejściu do przejrzystości i zarządzania ryzykiem, firma deklaruje zobowiązanie do ciągłych dostaw energii. Firma wykazuje pragmatyczne podejście do dekarbonizacji i jako pierwszy dostawca przechodzący na kompleksową ofertę wieloproduktową w branży, będzie kontynuować prowadzenie wdrażania i dostarczania paliw o niższej emisji węgla, w miarę ich dostępności.

Zobacz  również

Olavion zamówił 12 dodatkowych lokomotyw od Newag
Paliwo za 4,99 zł/l na dwóch stajach AVIA w Łodzi dla użytkowników aplikacji AVIA GO
Za nami Forum Energy Outlook 2025 – konferencja skoncentrowana na kluczowych wyzwaniach sektora energetycznego, zorganizowana przez UNIMOT i Instytut BIRM